Pancakes gryczane z dżemem wiśniowym









Składniki:
-2 średnie jajka
-70ml mleka roślinnego
-70g mąki gryczanej
-4 łyżki rozpuszczonego masła klarowanego/oleju kokosowego
-2 łyżki ksylitolu/erytrolu
-1/3 łyżeczki sproszkowanej wanilii
-1 łyżeczka proszku do pieczenia BIO
-1 łyżka soku z cytryny
-szczypta soli himalajskiej
-olej kokosowy/masło klarowane/smalec do smażenia

dodatkowo:
-dżem (dobrej jakości bez cukru)- wybrałam wiśniowy
-posiekane orzechy

Sposób przygotowania: 
-białka jaja z dodatkiem soli i soku z cytryny ubijamy na sztywną pianę
-żółtka z dodatkiem słodzidła i wanilii miksujemy na puch
-ubitą pianę łączymy z żółtkami i miksujemy na małych obrotach, następnie wlewamy mleko cały czas miksując
-wsypujemy po trochu mąkę oraz proszek do pieczenia i całość dokładnie mieszamy
-patelnie rozgrzewamy z dodatkiem tłuszczu i smażymy placuszki z oby dwóch stron na rumiany kolor
-podajemy z dżemem i posypujemy orzechami

Smacznego i na zdrowie!

5 komentarzy:

  1. U mnie dzisiaj na śniadanie też były pancakes z dżemem wiśniowym ale z mąki jaglanej i z otrębami owsianymi.

    OdpowiedzUsuń
  2. czym można zastąpić jajka?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nasze ulubione pankejki to właśnie te gryczane <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam...ale mi smaku narobiłaś. Chyba zrobię na kolacyjkę. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi smakowały. Ja jeszcze pokroiłam jabłko do ciasta :)

    OdpowiedzUsuń